20 Şubat 2012 Pazartesi

ULUKIŞLA'DA KİTAP OKUMA SEFERBERLİĞİ


İlköğretim ve lise öğrencileri arasında düzenlediğimiz kitap okuma yarışması başladı. Buna göre her öğrenci kendi kategorisinde belirlenen 4 adet kitabı okuyacak ve bu kitaplardan sınava tabi tutulacak.
Niğde İl Milli eğitim Müdürü Celalettin Ekinci ve Şube Müdürü Yakup Yılmaz, Ulukışla Milli Eğitim Müdürlüğü’ne teşekkür ziyaretinde bulundu. Kitapların temininin sponsor firmalar aracılığıyla yapıldığı yarışmaya İl Milli eğitim Müdürlüğü de 500 kitapla destek verdi.
Ekinci, yaptığı açıklamada, "Kitap okuma eğitim sistemimizin aslı, özüdür. Hayat boyu devam etmesi lazım. Bu şekilde yarışmalar güzel ancak bunun sürekliliğinin sağlanması gerekli” diyerek okumanın önemine vurgu yaptı.
Her öğrencinin ders kitabı haricinde çantasında mutlaka okuma kitabı bulunması gerektiğini söyleyen Ekinci, “Kitapların toprağa gömüldüğü ceberut dönemlerden geçtik, artık öğrencilerimizi istediği kitabı okuma konusunda özgür bırakmak lazım, her öğrenci istediği kitabı okuyabilmeli.” diye konuştu.
Eğitim döneminin ikinci yarısıyla beraber başlayan yarışma, 10 Mayıs tarihinde yapılacak olan sınavla sona erecek. Konu ile ilgili bir basın açıklaması yapan Ulukışla Milli Eğitim Müdürü Genç Osman Atılgan, yarışmadaki amacın öğrencilere sınavlarda okuduğunu anlama konusunda yardımcı olması olduğunu söyledi.
Atılgan "Asıl amacımız Türkçeyi düzgün ve doğru konuşma ve yazma konusunda öğrencilerimizi bilinçlendirmek. Bunun için ilköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerini bir kategoride, 6-7-8.sınıfları ayrı bir kategoride, lise öğrencilerini ayrı bir kategoride değerlendirerek bir yarışma düzenledik. Toplam 2 bin öğrencimizin katılacağı bu yarışmanın ismini de ‘Türkçemiz için okuyoruz yazıyoruz’ şeklinde belirledik." dedi.
Yarışma sonunda sınavda dereceye giren öğrencilerden, 20 öğrenciye deniz gezisi, 20 öğrenciye Kapadokya gezisi gibi çeşitli hediyeler verilecek. İlk 3’e giren öğrencilere ise sürpriz hediyeler verileceği belirtildi.
Ulukışla Kaymakamı Ozan Gazel'i de ziyaret eden Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci, daha sonra Ulukışla'daki eğitim yöneticileriyle bir tanışma toplantısı yaptı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

YORUM YAPABİLİRSİNİZ